سخت بتن کیان با نام تجاری سیلیکا

ریلیز

آشنایی با ریلیز رهاساز قالب بتن استامپی

ریلیز یا رهاساز قالب بتن استامپی یکی از تخصصی ترین محصولات کفسازی دکوراتیو است. این پودر با ایجاد یک لایه نازک از چسبیدن قالب به بتن استامپی جلوگیری می‌کند و معمولا به صورت پودری مصرف می‌شود. ریلیز پودری پس از خشک شدن بتن دکوراتیو رگه های بسیار زیبایی به نهایی کار اضافه خواهد کرد که این خاصیت در نوع مایع وجود ندارد.

این محصول یک نوع عامل رهاساز و جداکننده می‌باشد که برای مُهرزنی برروی بتن استفاده می‌شود. این محصول به عنوان یک لایه نچسب عمل می‌کند و از چسبیدن قالب ها و اختلال در عملیات مهرزنی جلوگیری می‌کند. این محصول یک رنگ دوم به صورت سایه به بتن اضافه می‌کند که باعث افزایش یکپارچگی و زیبایی بتن می‌شود.

نوع پودری این محصول به دلیل رنگ پذیری بیشتر از نمونه مایع آن استفاده می‌شود. در صورت استفاده از نوع پودری معمولا پس از شستشو اثر آن به طور کامل از بین نمی‌رود و پس از خشک شدن اثر آن برروی رنگ هاردنر چیره می‌شود که برای رفع این مشکل باید از لاک پلی یورتان صنعتی استفاده کرد.

ریلیز در چه رنگ هایی تولید می‌شود؟

اول از همه به این بپردازیم که ریلیز رنگی به کاری میاد؟ خیلی ها بر این تصور هستن که این محصول فقط وظیفه جدا کردن قالب از بتن رو داره و اصولا رنگ دار کردن اون مزیتی نداره. شاید در نگاه اول این مورد درست باشه چون رنگ اصلی بتن استامپی با پودرهای سخت کننده روی بتن اعمال میشه و دیگه نیازی به رنگ نداریم. ولی وقتی اون رو بدون رنگ اجرا کنیم بعد از شست و شو و سیلر رنگ نهایی بسیار خام و مصنوعی بنظر میاد.

وقتی به این محصول رنگ اضافه بشه، موقع کوبیدن قالب ها این رنگ به صورت خودکار جذب بتن میشه و وقتی کار رو بشورین و سیلر بزنین میبینید که در قسمت بندها و برجستگی ها رگه و سایه های زیبایی ایجاد شده که بسیار کار رو نچرال میکنه و از اون حالت مصنوعی درش میاره. ریلیز در رنگ های خاکستری، مشکی و قهوه ای موجوده و رنگ مشکی اون طرفدار زیادی داره چون با هر نوع رنگ هاردنر هماهنگی داره. رنگ قهوه ای اون بیشتر برای هاردنرهای کرم استفاده میشه و بسیار نهایی کار رو زیبا میکنه.

ریلیز پودری استفاده کنیم یا مایع؟

اینکه بخوایم به طور صددرصدی بگیم کدوم نوع ریلیز بهتره قطعا کار اشتباهیه. هر نوع مزیت خاص خودش رو داره که توی این قسمت میخوایم باهم بررسی کنیم. نوع پودری در هنگام اجرا به شدت آلایندگی ایجاد می‌کنند و برای محیط زیست مخرب هستند ولی نوع مایع این نقص بزرگ رو ندارن و کار کردن با اونها بسیار راحته و در هنگام استامپ زنی برای نیروی اجرایی مشکل تنفسی ایجاد نمیکنه.

رهاساز قالب بتن استامپی مایع بعد از ایجاد رویه دکوراتیو به خودی خود تبخیر میشه ولی نوع پودری نیاز به شستشو با آب پرفشار دارن. علاوه بر نیاز به آب پرفشار، در هنگام شستشو ذرات ریز زیادی وارد هوا میکنن که در محیط های مسکونی بسیار باعث آزار و اذیت دیگران خواهد شد. از این رو در محیط هایی که امکان دسترسی به آب پرفشار نیست نوع مایع بسیار گزینه خوبی هستند و همچنین از ایجاد گردوخاک و نارضایتی محیطی جلوگیری به عمل میاد.

ریلیزهای پودری قابلیت اضافه شدن رنگدانه دارن و این باعث میشه در هنگام استامپ زنی این رنگدانه ها جذب بتن بشن و پس از شستشو و سیلر رگه ها و سایه ی زیبایی به نهایی کار بدن ولی ریلیزهای مایه این قابلیت مهم رو ندارن. ایجاد رنگ سایه در بتن استامپی باعث میشه رنگ نهاای سطح از اون حالت مصنوعی و بی روح خارج بشه.

ریلیز
ریلیز رنگ قهوه ای اجرا شده در آیلند بلوار مجد مشهد

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

پروژه خود را با ما آغاز کنید

از ما به صرفه ترین و زیباترین ها را بخواهید.

نقشه

آدرس کارخانه

مشهد - جاده سیمان - قبل از کشمیری - لاله یک

شماره تماس : 09916625615

اینستاگرام

آپارات